De Souza Regis, A. M., Castro Gomes, S., & Georges, M. R. R. (2025). Impact of Digitalization and Technological Human Capital on The Performance of The Brazilian PYME: An Empirical Study. Journal of technology management & innovation, 20(1), 74-85.

Fecha: abril de 2025 Autores: DOI: https://doi.org/10.4067/S0718-27242025000100074
Mora-Esquivel, R. and Leiva, J.C. (2025). «The role of digital service innovation strategy on SME performance: an international study», Journal of Enterprise Information Management

Fecha: 29 de abril de 2025 Autores: DOI: https://doi.org/10.1108/JEIM-02-2024-0099
Zuñiga-Collazos, A., Galvez-Albarracin, E. J., Vera-Jaramillo, F., & Patiño-Giraldo, L. V. (2025). Digitalization, innovation, sustainability and performance: A causal analysis applied to tourism MSMEs. International Journal of Innovation Studies, 9(1), 46-59.

Fecha: marzo de 2025 Autores: DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijis.2024.12.001
Navas, E. B. G., Suarez, J. E. S., Montañez, J. R., & Quintero, Y. A. R. (2025). Determining factors for the digitization of micro, small, and medium-sized enterprises (MSMEs) in Ibero-America. Journal of Innovation & Knowledge, 10(1), 100631.

Fecha: enero – febrero 2025 Autores: https://doi.org/10.1016/j.jik.2024.100631
Arévalo, H. L. P., Ortega, E. A. A., Chiliquinga, D. M. G., & Ñacato, F. G. M. (2025). Digitalización y desarrollo sostenible de la Mipyme en la provincia de Imbabura, Ecuador. Visión Empresarial, 1(15), 52-65

Fecha: 30 de enero de 2025 Autores: Horacio Leonel Pabón Arévalo – (https://orcid.org/0000-0001-5251-4423) Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra Esthela Alfonsina Andrade Ortega (https://orcid.org/0000-0001-6432-5400) Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra Diana Marcela Guerrero Chiliquinga (https://orcid.org/0009-0001-6324-127X) Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra Fernanda Gabriela Martínez Ñacato (https://orcid.org/0009-0006-1715-5422) Pontificia Universidad Católica del Ecuador Sede Ibarra […]
Medición del grado de digitalización en las organizaciones culturales y creativas. Revista de Métodos Cuantitativos para la Economía y la Empresa, 38, 1-22

Fecha: 3 de diciembre de 2024 Autores: Leidy Maritza Silva Rodríguez Victor Hugo Nauzan Ceballos Fabiola Pizón Hoyos Universidad Piloto de Colombia https://doi.org/10.46661/rev.metodoscuant.econ.empresa.7708
The influence of digital transformation and implementation barriers on innovation in Brazilian micro, small, and medium enterprises. Small Business International Review, 8(2), e660-e660

Fecha: 3 de diciembre de 2024 Autores: Edna Cassaro (ednacassaro@outlook.com) University of the West of Santa Catarina (Chapecó, Santa Catarina) (Brazil) Ieda Margarete Oro University of the West of Santa Catarina (Chapecó, Santa Catarina) (Brazil) Sérgio Begnini University of the West of Santa Catarina (Chapecó, Santa Catarina) (Brazil) Marcos Ricardo Rosa Georges Pontifical Catholic University […]
Tackling digital transformation strategy: how it affects firm innovation and organizational effectiveness. The Journal of Technology Transfer, 1-26

Fecha: 22 de noviembre de 2024 Autores: Mercedes Rubio Andrés (https://orcid.org/0000-0002-9112-7669) mercedesrubio@ucm.es Department of Business Administration, Faculty of Commerce and Tourism, Complutense University of Madrid, Madrid, Spain Jorge Linuesa Langreo Department of Business Administration, Faculty of Social Sciences, University of Castilla-La Mancha, Cuenca, Spain Santiago Gutiérrez Broncano Faculty of Social Sciences and Information Technologies, University […]
Díaz‐Pelaez, A., Chura‐Quispe, G., Clemente‐Almendros, J. A., & Velarde‐Molina, J. F. (2025). Analysing the influence of digital strategy and innovation on MSMEs’ performance in emerging countries. Creativity and Innovation Management, 34(2), 351-363.

Fecha: 25 de octubre de 2024 Autores: DOI: https://doi.org/10.1111/caim.12642
Gimeno-Arias, F., Santos-Jaén, J. M., & González-Adalid, M. P. (2024). How are companies going to business digitalization? An explanation based on the implementation of e-commerce with data of SMEs. Data in Brief, 56, 110788.

Fecha: octubre de 2024 Autores: Fernando Gimeno-Arias Facultad de Economía y Empresa, Universidad de Murcia, Campus de Espinardo s/n., 30100 Murcia, Spain Universidad Internacional de la Rioja- UNIR, Av. de la Paz, 137, 26006 Logroño, La Rioja ENAE Business School, Edificio Enae N° 13, Campus de Espinardo, 30100 Murcia, Spain José Manuel Santos-Jaén Facultad de Economía y Empresa, […]